مطالب عمومی

خصوصیات درب ضد سرقت خوب

خصوصیات درب ضد سرقت خوب

ویژگی ‌های درب ضد سرقت با کیفیت

خصوصیت درب ضد سرقت خوب چیست؟
نصب دزدگیر یا استفاده از قفل هوشمند، دوربین حفاظتی و .. تنها راه افزایش امنیت خانه یا محل کار نیست .گاهی اوقات می­توان امنیت را از خود درب ورودی شروع کرد.
درب ضدسرقت علاوه بر ایجاد یک نمای زیبا برای ورودی، تامین­ کنندۀ امنیت منزل، محل­ کار و فروشگاه است. یک درب امنیتی با هدف اصلی کمک به جلوگیری از ورود غیرمجاز مزاحمان استفاده می­شود.
اما می­تواند در برابر عوامل بیرونی دیگر مثل طوفان، رطوبت، حرارت، صدا و… مقاوم باشد و سال­های زیادی برای شما کارایی داشته باشد. اگر یک جستجوی ساده برای تهیه یک درب ضدسرقت انجام دهید با تنوع زیادی درانتخاب روبرو می­شوید .

اما واقعا ویژگی یک درب ضد سرقت با کیفیت چیست؟

درب‌ها از جمله وسایلی هستند که جهت محافظت در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
درب‌ها در انواع مختلف با ویژگی‌های متفاوت از لحاظ جنس، کیفیت، نوع و ظاهر گوناگون در بازار موجود هستند. یکی از انواع درب‌ها که امروزه بسیار پرکاربرد و پرطرفدار نیز هست، درب ضد سرقت است.
این درب‌ها به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند با درب‌های معمولی بسیار متفاوت هستند. از این رو کاربرد بیشتری نیز دارند. در این مطلب سعی داریم شما را با خصوصیات درب ضد سرقت خوب آشنا کنیم.

مشخصات فنی درب ضد سرقت

برای برخورداری از امنیت خانه یا محل کار خود هنگام خرید درب‌های ضد سرقت باید به مشخصات فنی این درب‌ها توجه کنید. پس یک درب ضد سرقت خوب باید دارای مشخصات فنی مختلفی باشد که به برخی از آن‌ها به صورت مختصر اشاره خواهیم کرد:

  • داشتن قفل شب‌بند:
    قفل شب‌بند در واقع جایگزین مناسب برای کلید است که البته امنیت را افزایش خواهد داد.
  • ورقه فلزی:
    از جمله مشخصات درب‌های ضد سرقت خوب که می‌توان به آن اشاره کرد، ورقه فلزی محکم است که در ساخت این درب‌ها به کار می‌رود.
  • نوار لاستیکی:
    یکی دیگر از مشخصات فنی درب‌های ضد سرقت، وجود نوار لاستیکی در آن‌ها است. البته می‌توان گفت مجهز بودن چهار چوب این درب‌ها به نوار دزدگیر و نوار لاستیکی عایق از جمله مهم‌ترین مشخصات چنین درب‌هایی به شمار می‌آید.
  • رنگ الکترواستاتیک:
    درب‌های ضد سرقت خوب در واقعا درب و چهارچوب آن‌ها از رنگ الکترواستاتیک پوشش داده می‌شود که کاملا مکانیزه خواهد بود.

 ویژگی‌ درب ضد سرقت خوب

درب‌های ضد سرقت خوب از لحاظ کیفیت و قطعات به کار رفته در آن از خصوصیات و ویژگی‌های مختلفی برخوردار است که عبارتند از:

  1. وزن یا سنگین بودن درب‌ها  نشانه با کیفیت بودن آن است. چون وزن درب برگرفته از نوع رویه و شبکه بندی فولادی داخل و ضخامت ورق‌های آن است.
    وزن تقریبی یک درب ضد سرقت استاندارد ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم است. البته بسته به کیفیت کارخانه تولیدی متغیر است.
  2. چهارچوب یا اسکلت درب از بخش‌های اصلی ساختمان درب است. ضخامت چهار چوب، جنس چهار چوب و اندازه چهار چوب در انتخاب درب­های ضد سرقت مهم است.
  3. قفل‌هایی که روی درب ضد سرقت نصب می‌شود، به اندازه کافی از استحکام و استاندارد لازم برخوردار است. این قفل‌ها به اندازه‌ای قوی است که امکان جداکردن آن از درب‌ بسیار کم خواهد بود.

    دیگر ویژگی درب ضد سرقت با کیفیت

  4. علاوه بر درب لولاها نیز نباید ضعیف وسبک باشند؛ چون ممکن است که درب از جا کنده شود.
    لولا‌ها باید برعکس لولای متداول که جوش دارند. به صورت متحرک استفاده شوند.و دست کم سه لولا در این درب‌ها به کار  می­رود.
  5. از دیگر خصوصیات درب ضد سرقت خوب این است که به راحتی و با فشار بسیار کم بدون ایجاد سرو صدا بسته شود. کیفیت بالای این درب‌ها باعث می‌شود با گذشت زمان و بعد از گذشت سال‌ها به آسانی در باز و بسته شود. و هیچ گونه صدایی ایجاد نکند.
  6. دورتا دور چهارچوب نوار عایق لاستیکی و سیستم درزگیر، دو جداره است تا درب عایق هرچه بهتر صدا و گرد و غبار باشد.
  7. خم و برش کاملاً صاف، تمیز، بدون انحنا، در محل چهارچوب برای یک اتصال بدون موج ایجاد در کیفیت بسیار مهم است. همچنین جوش محل اتصال بهتر است از نوع CO2 و به صورت زنجیر باشد.
  8. استفاده از یراق الات با کیفیت و با دوام در طولانی مدت از نکات ظاهری و ساختاری مهم است.
  9. این درها متفاوت با درهای معمولی بوده و از طریق چندین نقطه به چهارچوب متصل می­شوند. یعنی در مجموع ساختار درب ضد سرقت استاندارد غیر قابل اهرم شدن است.

ویژگی ‌های فنی درب ضد سرقت

  • داشتن دوربین چشمی با زاویه دید بالا از دیگر ویژگی این درب‌هاست.
  • فاصله بین درب ضدسرقت و چارچوب در، باید کمتر از پنج میلیمتر باشد، در غیر این صورت درب به راحتی باز می­شود.
  • قفل نصب شده روی درب ضدسرقت باید کاملا درجای خود محکم شده باشد و محل نصب قفل باید روی قسمت قوی بدنه باشد تا امکان جداکردن آن از درب به حداقل برسد.
  • درب ضدسرقت باید دارای منطقه محافظت شده ورود کلید باشد. همچنین باید در سیستم امنیتی این درب­ها، زبانه­ های متحرک و ثابت که از جهات مختلف وارد چارچوب می‌شوند. قفل سویچی و قفل شب‌بند و پین‌های ثابت فولادی پشت تا پشت لولا استفاده شود و درب از سیستم‌های امنیت بروز و جدید پشتیبانی کند.
  • در یک درب مرغوب از روزت فولادی محافظ قفل که دارای سیستم هرزگرد است،  استفاده می­شود. تا در برابر سوراخ کاری توسط مته یا برش مقاوم شود.

سایر ویژگی‌ های درب ضد سرقت مناسب

  • در این درها از مواد پرکننده مثل مقوای لانه زنبوری یا لایه یونولیت فشرده داخل محفظه جهت جلوگیری از انتقال صوت به خارج از ساختمان استفاده می­شود.
  • مقاومت در برابر برش و فشار، سرما و رطوبت از جمله مزیت‌های درب ضدسرقت هستند. این درب‌ها در برابر وقوع حوادث غیرقابل پیش­بینی مثل زلزله و آتش‌سوزی نیز مستحکم هستند. علاوه بر این، به دلیل وجود مواد خاص در لایه‌های مختلف، دربرخورد با مواد شیمیایی مثل اسید مقاومت دارند.
  • تنوع و زیبایی، قیمت مناسب نیز باید هنگام خرید در نظرگفته شود. زیبایی درب سلیقه شما را نشان می­دهد.
  • جابجایی وحمل و نقل سالم تا مقصد، نصب آسان و سریع از دیگر ویژگی‌های یک درب با کیفیت است.
    در نهایت یکی از موارد مهم که باید در خرید این نوع درها دقت کنید. عدم ایجاد سروصدا در حین باز و بسته کردن است.یک درب ضدسرقت خوب  باید در عین سنگینی با فشار و نیروی کم باز و بسته شود. تا هم برای همه افراد قابلیت استفاده را داشته باشد و هم در طولانی مدت برای شما مشکلی ایجاد نکند.

 

خصوصیات درب ضد سرقت خوب


قیمت درب های ضد سرقت خوب

علاوه بر برخی مزیت‌ها و خصوصیات که درب‌های ضد سرقت خوب باید از آن برخوردار باشند؛ یکی از مواردی که هنگام انتخاب و خرید این درب‌ها باید به آن توجه کرد. قیمت و هزینه آن‌ها است.
تنوع در طرح و اجزای بکار رفته در درب‌های ضد سرقت موجب اختلاف قیمت در آن‌ها خواهد شد. در حال حاضر نمی‌توان قیمت مشخص و تعیین شده‌ای را برای این نوع درب‌ها بیان کرد.
چرا که کیفیت، نوع و استانداردهای بکار رفته در این درب‌ها روی قیمت آن موثر است. هنگام خرید باید تمام موارد را مد نظر داشت تا بتوان ضمن انتخاب یک درب ضد سرقت خوب قیمت مناسبی نیز پرداخت کنید.

کلام آخر

برای انتخاب و خرید درب ضد سرقت خوب باید موارد مختلفی از جمله طرح، رنگ، نوع و … را مورد توجه قرار داد. همان‌طور که می‌دانید امکان انتخاب اجزای مختلف درب در فروشگاه‌‌های مختلف وجود دارد. که می‌توانید با توجه به سلیقه و بر اساس بودجه مورد نظر آن را انتخاب کنید.
با توجه به این که درب‌های ضدسرقت خوب علاوه بر ظاهر زیبا باید از ایمنی مناسبی نیز برخوردار باشند؛ بنابراین برآن شدیم تا برخی خصوصیات و ویژگی‌های درب‌های ضد سرقت خوب را برای شما بیان کنیم.
برای خرید مطمین و راحت درب ضد سرقت می توانید براحتی با شماره های داخل سایت تماس برقرار کنید .
و از مشاوره رایگان کارشناسان فروش هاسکادر بهره مند شوید.
با خرید از هاسکادر، علاوه بر امنیت و ایمنی ، خریدی آسان ، نصبی سریع و پشتیبانی عالی را دریافت می دارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *